reklama

Tu a teraz.

Prednedávnom som dočítal zaujímavú knihu od Eckharta Tolla „Sila prítomného okamihu“. Myslím, že je to ten typ knihy, ktorá môže ovplyvniť a pomôcť mnohým. Všetko sa točí okolo jednej veci, okolo prítomnosti. A naozaj som si pri čítaní uvedomil, že až príliš často zabúdam na prítomnosť. Prehrabujem sa v minulosti alebo plánujem budúcnosť, snívam o nej. Zabudol som však, že život sa žije jedine a bez výnimky v prítomnosti „tu a teraz“. Ak je človek ako to hovorí Toll „plne prítomný“, jedine vtedy prežíva skutočný život, kde neexistujú žiadne problémy a ani strach.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tu a teraz.

Prednedávnom som dočítal zaujímavú knihu od Eckharta Tolla „Sila prítomného okamihu“. Myslím, že je to ten typ knihy, ktorá môže ovplyvniť a pomôcť mnohým. Všetko sa točí okolo jednej veci, okolo prítomnosti. A naozaj som si pri čítaní uvedomil, že až príliš často zabúdam na prítomnosť. Prehrabujem sa v minulosti alebo plánujem budúcnosť, snívam o nej. Zabudol som však, že život sa žije jedine a bez výnimky v prítomnosti „tu a teraz“. Ak je človek ako to hovorí Toll „plne prítomný“, jedine vtedy prežíva skutočný život, kde neexistujú žiadne problémy a ani strach. Veď ako by aj mohli tu a teraz exitovať. A ak sa aj vyskytnú tak sa im postavíme vo chvíli keď nastanú, nezaoberáme sa nimi keď nie sú aktuálne. Prapočiatok prežívania prítomného okamžiku môžeme nájsť v Taoizme alebo aj v ZEN-BUDHIZME. Starý majstri v kláštoroch sa prechádzali popri svojich žiakoch keď meditovali a vždy keď zbadali, že je žiak mysľou prítomný udreli po palicou, aby sa zo sveta premýšľania vrátil do prítomnosti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prežívať prítomnosť je naozaj úžasný pocit, človek vníma všetko ostrejšie a viac si uvedomuje svet okolo seba. Všetko je zrazu ostrejšie, farebnejšie, proste zmysli pracujú na plné obrátky. Vnímať svet okolo seba naplno stojí za to, nielenže je všetko akoby iné ale všetko utrpenie z minulosti, alebo strach z budúcnosti sa stratí v prítomnom okamihu, kde neexistuje. Tu ste len Vy a nič viac.

Preto nezabúdajte všetko sa odohráva v prítomnosti. Žite „tu a teraz“. Buďte ako deti ktoré nasávajú svet okolo seba všetkými zmyslami. Usmievajte sa, objavujte.

Tak ako, ste tu??

D.

David Vachalek

David Vachalek

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Neviem kto som a tak je to dobré. Ja som JA. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu